TL Riemschijven
De riemschijven worden standaard in gietijzer geleverd, het meest voorkomend is het
Tape Lock systeem dat de flexibiliteit heeft de asdiameters aan te passen aan de
gewenste asdiameter van de motor.
Door het grote aanbod van schijven en klembussen in het TL-systeem kan men perfect
alle toepassingen hiermee verhelpen.
In de riemschijf is een groot conisch binnen gat gemaakt met 2 schroefdraden om de
klembus in schijf te schroeven, doordat deze conische is gaat de klembus knellen
op de as en in de riemschijf en zo wordt deze stevig bevestigd op de as.
Voordelen:
- Geen lange levertijden voor bewerking.
- Bij vervangen uitsluitend schijf vervangen
- Bij nieuwe asdiameter uitsluitend klembus vervangen.
- Snel vervangbaar dus tijdwinst.
Standaard riemeschijven
De standaard riemschijven zijn schijven met een volle naaf en een center gat, waaruit
de asdiameter kan gedraaid worden en kunnen voorzien worden van spie en spanvijs.
Alle voorgeboorde riemschijven worden standaard geleverd in gietijzer, eventueel
aluminium is leverbaar op bestelling.
Het uitdraaien en bewerken van deze schijven behoord tot onze mogelijkheid op een
kort tijdspanne.